Konteyner Depolama
Sayfaya Git...Reefer-Gensetli taşımacılık
Sayfaya Git...Parsiyel yük taşımacılık
Sayfaya Git...
Her ne kadar tanımları pek sevmesem de Sayın Türk Dil Kurumu konteyneri; “Çeşitli eşyaları taşımak için uluslararası standartlara göre yapılmış büyük sandık” olarak tanımlamış. Peki bu uluslararası standartları belirleyen kim dersek o da International Organization for Standardization yani namı diğer İSO. İSO standartlarına göre konteynerleri 20’lik ve 40’lık olarak ikiye ayırabiliriz. Tabi bunları da kendi aralarında; kullanım şekillerine, yapıldığı malzemeye, ve amaçlarına göre kategorilendirmek mümkün. |
Konteynerlerin sağladığı yararları biraz daha açmakta fayda var; en nihayetinde kapalı bir kutu (gerçi bazı konteyner tipleri farklılık gösterir) ve dış etmenlere karşı korunaklı olduğundan malın taşınması esnasında dışarıdan gelebilecek fiziksel etkileri önlemeyi sağlar. Bu özelliği sayesinde içerisinde bulunan malları daha rahat ve sağlıklı bir şekilde de elleçleyebiliriz. Eğer ki konteyneri doldururken akılcı davranırsak tek sefer de daha fazla yükü taşıma imkanı da bulmuş oluruz ve bu durum maliyetlerimizin azalmasını sağlar. Kapıdan kapıya taşımanın önemli olduğunu söylemiştim. Gemilerden indirilen konteynerler kendilerini taşımaya haiz özel semi-trailerler sayesinde karayoluyla mal sahiplerinin depolarına kadar kolayca taşınabilecek şekilde tasarlandığından nakliyesi de kolay ekipmanlardır. Kısacası çevreci konteynerlerimiz bize hem maliyet açısından hem de işlevsellik bakımından büyük fayda sağlamaktalar.
Günümüzde farklı özelliklere sahip olan konteynerler sayesinde bir çok farklı ürünü bu modla taşıma imkanımız bulunuyor. Beyaz eşya, gıda maddeleri, çeşitli hammaddeler, sanayide kullanılan ekipmanlar ve bunların parçaları, inşaat sektöründe kullanılan maddeler, tesktil ürünleri, dökme yükler, tarımsal maddeler ve bir çok farklı ürün grubunu saymamız mümkün. Ayrıca sektörde ‘İmolu Yük‘ olarak tabir edilen ‘Tehlikeli Maddeler‘ de bu modla taşınabilmektedir.